Gewoon dit is een vaste rubriek op Snowflakes & Piglets.
Hier schrijf ik over kleine momenten die blijven hangen. Soms met een glimlach, soms met een randje. Licht en eerlijk, van dichtbij.
Geen groot verhaal, en toch de moeite waard.
Elke zondagavond verschijnt hier een nieuw stukje.
- Goed gemutst aan je dag beginnen
Hij doet het nog steeds, en het zal je niet ontgaan zijn dat dit eigenlijk het eerste geluid, de eerste vrolijke melodie is die je hoort in de oh, zo vroege morgen. En of de ochtend nu begint met een stralend zonnetje, met wat wolken zo her en der, of dat het met bakken uit… - Pullen-Parade
Het is mei, en ik kan me het nog herinneren van school dat we de gezegden van de maand moesten opnoemen. Zo had mei: ‘In mei leggen alle vogeltjes een ei’. Ik vond het toen al een beetje raar want in mei zijn bijna alle vogeltjes al uit het ei. En zo ook de enorme… - Samen ontwaken
Deze misschien een beetje bizarre bezigheid heb ik niet van een vreemde. Voor velen onder ons zal dit beslist geen motivatie opleveren en al helemaal geen goede bui. Ikzelf word hier helemaal vrolijk van, kan hier intens van genieten en het geeft me rust, heel veel rust. Zelfs als ik de wekker op vijf uur… - Fluitenkruid
Het is in de lente een van de eerste soorten die onze bermen siert. En wat voor een! De kenner weet, en ziet ze opkomen, deze toch algemene plant die tot een meter hoog kan worden, met fijne sierlijke witte bloemen. Het blad heeft wat weg van een varen en voor iemand die er totaal… - Ik ook van jou…
Ik vind ze altijd wel wat hebben. Zelfs de hele kleintjes vind ik leuk. Soms kom je exemplaren tegen waar ik even voor stop. Of even voor afstap, als ik op de fiets ben. Gisteravond tijdens mijn wekelijkse wandeling, kwam ik ook een exemplaar tegen waarvoor ik mijn telefoon toch even uit mijn jas haalde. Je…