Dat kopje thee.
Naast een goed gesprek, werkt een kopje thee vaak ook als een moment van rust – een uitnodiging om even stil te staan, te luisteren, te delen. Tijdens dat kopje thee valt er altijd wel iets te vertellen, iets te overdenken of te voelen.
Geïnspireerd door de theelabels van Pickwick, waar al jaren mooie en verrassende vragen op staan, behandel ik hier af en toe zo’n vraag. Soms luchtig, soms serieus – net als het leven zelf.
En Jij? Voel je vrij om mee te denken, te reageren of gewoon even stil mee te lezen. Want een kopje thee drink je nooit helemaal alleen.
- Dat kopje thee
Normaal gesproken drink ik een kopje thee op het terras, om mee te beginnen zal ik maar zeggen. Ik vind het sowieso al leuk om dat theelabeltje te fotograferen inclusief het kopje thee met een mooie achtergrond. Om over die bewuste vraag dat kleine verhaaltje te schrijven voor op de website. De theelabels van Pickwick zijn… - Wat was vroeger je favoriete speelgoed?
Pickwick verzint ze wel he? Die vragen. Nou vooruit dan maar. Ik speelde graag met My little pony, Playmobil en Lego. Maar iets waar ik altijd al van hou zijn schoolspullen. Papier, pennen, het liefste vulpennen, of potjes inkt met een ganzenveer. Paperclips, kleurtjes, stiften, wasco, gummen. En ik hoor je denken, dat is helemaal geen… - Waar zou je ooit nog willen overnachten?
Wat leuk dat Pickwick daar naar vraagt. Ja, met sommige theelabels kun je uitbundig sparren. Sommige zijn dan ook wel saai, en van zo’n soort labels maak ik ook geen foto’s meer. We reageren tegenwoordig nog alleen op leuke vragen. En deze vraag, die ligt mij wel. Waar ik nog wel een keer zou willen overnachten,… - Hoe uit jij je creativiteit?
‘Zet je theepot aan en scroll – het leven is nu officieel leuker.’ Dat is mijn slogan voor mijn website ‘Snowflakes & Piglets’, waar ik al mijn schrijfsels bundel, en waar uiteindelijk heel snel het antwoord op bovenstaande vraag gevonden zal worden. Hoe uit jij je creativiteit? Dat uit ik door heel veel te schrijven…. - Als een tijdmachine zou bestaan, naar welke tijd zou je dan reizen?
Over deze vraag hoef ik niet na te denken. En ja, ik weet dat dit tijdperk geen luxe biedt, geen comfort, geen supermarkt om de hoek heeft en van een toiletbril hadden ze waarschijnlijk ook nog nooit gehoord. Laat staan van een televisie, radio of telefoon. Om in dit tijdperk te leven, moet je van…